Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Han vill samla branschen

Publicerad: 7 mars 2008, 09:48

Företaget Build ligger bakom Fotomässan i Stockholm. Nu i startar de en ny mötesplats för kommunikations- och mediebranschen. Den 10 april slår Creative Zoo upp portarna. – Vi vill skapa en mötesplats för den kreativa industrin. Det finns företag inom de flesta kategorier som utställare. Dessutom har vi fått ihop ett mycket starkt startfält av talare, säger Arne Ekstrand på Build.


Arne Ekstrand, ligger bakom nya mässan Creative Zoo.

Bland annat kommer den legendariska marknadsföraren Claes Andreasson att finnas med i programmet. Han har både lanserat Dajm och Absolut Vodka i USA. Nu är han aktuell med boken ”The Viking Manifesto”.

En annan talare är Bengt Karlöf, vars föreläsning ”Kreativitet inom managment och affärsutveckling” främst vänder sig till branschens chefer.
– När man tidigare har försökt samla branschen har man utgått från att alla har samma behov. Men det är stor skillnad på en byrå-vd och en originalare.

Creative Zoo kommer att pågå under två dagar. Förhoppningen är att samla en stor del av branschen.
– Kommer det mellan 3000 och 4000 skulle vi bli riktigt glada. Då har vi fått en bra start.

Resumé och IDG:s Macworld kommer att anordna två tävlingar under de två dagarna. Resumé ansvarar för pitchpriset, där kreatörer tävlar om ett webb- och ett printuppdrag. Macworld har en friare tävlingsform i ”Made on a mac”. Där tävlar musik, reklam, bild och webb. Det enda kravet är att bidraget är gjort på ett visst datormärke.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.