Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag27.02.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Handels nya reklamparodi

Publicerad: 27 April 2011, 11:01

Handelshögskolan driver med reklambranschen – i år igen. Återigen gör man narr av reklamarna för att marknadsföra M2-dagen.


Ämnen i artikeln:

Handelshögskolan

M2 är en arbetsmarknadsdag på Handelshögskolan med fokus på reklam-, pr- och mediebranschen. Eventet marknadsförs årligen med en film som driver med branschen.

För tredje året i rad är Bill Schumacher på Lunatic Speed regissör.

– Vi vill följa upp de två tidigare årens framgångsrika filmer, regisserade av Bill Schumacher på Lunatic Speed, då bland annat en Handelsstudent har förvandlats till en sterotypisk reklamare samt att vi fått följa en pitch där en reklamare försökt få sin kund att byta namn och att bli mer nytänkande. I år får vi följa ett gäng kreatörer på en reklambyrå som ska göra en reklamfilm för just M2, lite metahumor... Kreatörerna har alla sina egna idéer om hur man skapar en framgångsrik reklamfilm. De satsar på säkra kort som att ha med ett djur (ger en schysst look), bygga på humor (det är kul när det är kul), samt att ha med en kändis (kändisar säljer alltid bra), slutresultatet går att diskutera..., meddelar Handelshögskolan.

Komikern Johan Glans är kändisen som anlitas för att spela gorilla.

– På så vis får kreatörerna ihop sin idé - en kändis, ett djur och humor. Johan är inte helt övertygad om konceptet...

Årets film är återigen regisserad och skriven av regissören Bill Schumacher på Lunatic Speed.

M2 äger rum den 4 maj.

Förra årets film nedan:

2009 års film nedan:

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Handelshögskolan

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.