Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 13 Januari 2012, 09:08
Micael Dahlén på Handels.
Handelshögskolan i Stockholm satsar nu mer på sin masterutbildning i marknadsföring och media. Med nya kursen XL ska studenterna göra internship på företag
Ämnen i artikeln:
HandelshögskolanHandelshögskolan har tidigare samarbetat med partners som Electrolux, H&M, Bonnier och Schibsted. I skaran ingår även DDB och Great Works. Även flera mindre företag har medverkat.
I den nya kursen fokuserar studenterna extra mycket på varmumärkesbyggande och marknadskommunikation.
– Det här är en tydlig signal från Handelshögskolan att marknadsföringskompetens är vital för framtidens ledare, säger docent Sara Rosengren som tillsammans med professor Micael Dahlén ansvarar för XL.
Professor Per Andersson, som tillsammans med docent Christopher Rosenqvist ansvarar för kursen Media Management på utbildningen, menar att studenterna ges breda möjligheter att etablera sig i yrkeslivet.
– Våra studenter kan välja flera olika vägar ut i näringslivet. Vissa av våra Management-studenter söker sig direkt till något av de stora mediehusen. Andra söker sig till något av de många små tillväxtbolagen inom media, IT och telekom, eller väljer att starta egen verksamhet.
Ämnen i artikeln:
Handelshögskolan