Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag27.02.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Handels nya XL-kurs

Publicerad: 13 Januari 2012, 09:08

Micael Dahlén på Handels.

Handelshögskolan i Stockholm satsar nu mer på sin masterutbildning i marknadsföring och media. Med nya kursen XL ska studenterna göra internship på företag


Ämnen i artikeln:

Handelshögskolan

Handelshögskolan har tidigare samarbetat med partners som Electrolux, H&M, Bonnier och Schibsted. I skaran ingår även DDB och Great Works. Även flera mindre företag har medverkat.

I den nya kursen fokuserar studenterna extra mycket på varmumärkesbyggande och marknadskommunikation.

– Det här är en tydlig signal från Handelshögskolan att marknadsföringskompetens är vital för framtidens ledare, säger docent Sara Rosengren som tillsammans med professor Micael Dahlén ansvarar för XL.

Professor Per Andersson, som tillsammans med docent Christopher Rosenqvist ansvarar för kursen Media Management på utbildningen, menar att studenterna ges breda möjligheter att etablera sig i yrkeslivet.

– Våra studenter kan välja flera olika vägar ut i näringslivet. Vissa av våra Management-studenter söker sig direkt till något av de stora mediehusen. Andra söker sig till något av de många små tillväxtbolagen inom media, IT och telekom, eller väljer att starta egen verksamhet.

Ämnen i artikeln:

Handelshögskolan

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.