Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Handels utser tre professorer i marknadsföring

Publicerad: 19 mars 2008, 10:46

Marknadsföring som ämne fick en rejäl statushöjning i fredags. Då utsågs Per Andersson, Micael Dahlén och Magnus Söderlund till nya professorer i ämnet vid Handelshögskolan i Stockholm.


Micael Dahlén, professor i företagsekonomi med särskild inriktning på marnadsföring. Foto: Hanna Teleman

– Ja det är spännande. Redan tidigare har vi märkt att allt fler studenter söker sig till oss för att de ser Handelshögskolan som en bra utgångspunkt för att jobba med reklam och marknadsföring, säger Micael Dahlén.

Rent konkret innebär det också att de tre nya professorerna nu får mer resurser för sin forskning.
– Nu har jag ett ordentligt utrymme att knyta till mig spännande docenter, doktorander och studenter.

Micael Dahlén ska lägga sina resurser på fyra inriktningar:

- Kreativitet: hur den värderas och skapar värden för samhället, företag och individ.
   - Marknadsvärde av marknadsföring: Hur mycket mer värt blir ett företag av dess marknadsföring.
   - Consumer generation: Konsumenten får allt mer makt i hur både reklam och produkter utvecklas.

– Och så ett område till, som än så länge är hemligt, säger Dahlén.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.