Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Hans Gedda plåtar vänner till Pour

Publicerad: 10 september 2008, 12:42

Design- och varumärkesbyrån We Are Group blir första byrå någonsin för Pour. – Vi står just nu i ett läge där vi inte kan ta varumärket vidare själva, säger företagets designer Robert Berggren.


Varför har ni valt We Are Group?
– Vi startade 2001 och har försökt att växa själva så mycket det går. Nu är vi ett läge där vi behöver en byrå för att ta varumärket vidare till nästa nivå. Vi pratade med We Are Group redan för några år sedan och har sedan dess bekantat oss med dem över tid. Vi kände att de förstår vår historik och vad varumärket står för och vad vi vill göra med det, säger Berggren.

Vad ska de göra för er?
– De ska hjälpa oss med hela vår marknadsföring, med allt från annonser till profilering av varumärket. Jag har gjort nästan allt själv i alla år. Nu behöver vi hjälp för att kunna växa både i Sverige och utomlands.

I nuläget finns inga planer på en regelrätt kampanj. Däremot har företaget precis låtit en av landets mest kända porträttfotografer, Hans Gedda, fotografera bilder på personer som Pour gillar för deras ikonbilder på webben.
– Det blir en blandning av människor som har skapat sig utrymme i den miljö där de befinner sig till vardags. Det är allt från musiker till lärare på Kungliga Konsthögskolan till en anställd på Teatergrillen. Helt enkelt en blandning av personer som vi gillar av olika anledningar, säger Robert Berggren.

Bilderna, som kommer att användas på webben och eventuellt även i butiksmaterial, är fotograferade i studio.

We Are Group har precis också fått fackförbundet Civilekonomerna som ny kund.

Pour

Byrå: We Are Group
Arbetsgrupp: Jonas Danielsson cd, Lisa Waldenstam ad, Fredrik Schollin copy, Sara Petrini projektledare, Enzo Bussoli strateg
Fotograf: Hans Gedda / Vol
Stylist: Sophie Dillon
Hår/Make: Carina Finnström, Johanna Sylvan

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.