Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Happy F&B och Orio gjorde reservdelar roligt

Publicerad: 24 November 2016, 16:47

Orio.

Saab Parts bytte namn till Orio och etablerades som ett nytt varumärke på en konkurrensutsatt marknad. Det fick 100-wattarens jury på fall.


Ämnen i artikeln:

Happy F&B

I samband med att Saab Automobile såldes förlorade Saab Parts sitt namn. Under turbulensen föddes Orio på mindre än sex månader. I dag säljer bolaget reservdelar för bilar (även sådana som inte går under märket Saab) i över 60 länder. Nu belönas de med 100 Watt i kategorin Företag – Strategisk design.

Motiveringen lyder:
"Att på kort tid sätta färg och positionera ett nytt varumärke kräver både mod och nytänkande. Med begränsad budget har man lyckats bryta igenom i en hårt konkurrensutsatt kategori och göra det innovativt och roligt att handla reservdelar. Att använda lådorna som budbärare är en viktig del i paketeringen. Från brunt till rosa - grattis Orio till 100 watt!"

Andra prisade i kategorin:
75 Watt: Stora Enso Recreate Packaging 2016, Stora Enso/River/Bea Szenfeld

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se


Ämnen i artikeln:

Happy F&B

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev