Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Happy F&B:s tabbe i Malmö

Publicerad: 10 maj 2013, 11:35

Den omtalade stortavlan.

Foto: Mikael Anjou/Sydsvenskan/Scanpix

Här är reklamaffischen som väcker uppståndelse i Malmö. Genom reklambyrån Happy F&B:s olyckliga avstavning tycks det det som att den fruktade tarmbakterien ”E.coli” ska sälja Malmö inför Eurovision Song Contest. – Det blev lite olyckligt, säger Annika Abrahamsson, informationschef på Malmös gatukontor och involverad i ESC-aktiviteterna, till Sydsvenskan.


Ämnen i artikeln:

Eurovision Song Contest

Happy Forsman & Bodenfors är SVT:s reklambyrå för Eurovision Song Contest, ESC.

Enheter av kampanjen för ESC:s hållbarhetsarbete syns nu i Malmö – men nu uppmärksammas stortavlorna av fel anledning.

Avstavningen på en av affischerna gör att det står Ecoli på första raden. Det för tankarna till den ökända tarmbakterien.

”Kanske väcker den inte direkt tankar på ekologisk och delikat mat. Och  har man väl fastnat i plågsamma tankar på E.coli så kan man riskera att  bli kvar där, när man ser baksidan på stadens skyltar. Där står "Go with  the public flow. En del sådana här skyltar är uppsatta i centrum av Malmö och ett par av  dem i olustig närhet av restauranger, har läsekretsen påpekat för  Sydsvenskan.se”, skriver Sydsvenskans reporter Mikael Anjou.

– Det gick så fort. Men det är jag som beställt, skickat till byrån och  sedan till tryck. Jag trodde inte de skulle avstava. Men det är jag som  är ansvarig, säger Annika Abrahamsson till Sydsvenskan.

När Resumé når Annika Abrahamsson meddelar hon att hon borde ha tittat igenom kampanjen bättre, men att affischerna i fråga ändå kommer att sitta kvar ett tag till, trots tabben.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Eurovision Song Contest

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.