Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Happy Socks teamar upp med 80- och 90-talisternas julfavorit

Publicerad: 8 November 2019, 09:19

Ensam Hemma-skådespelaren Macaulay Culkin är ansiktet utåt i Happy Socks nya julkampanj.


Ämnen i artikeln:

JulkampanjAWBHappy Socks

Efter sin medverkan i Ensam Hemma-serien är det nog få skådespelare, åtminstone för 80- och 90-talister, som är lika förknippade med julen som Macaulay Culkin. Så sent som förra året stod han i centrum för Googles hyllade julkampanj.

I år gör han ett gästspel i svenska Happy Socks julkampanj ”Naughty or nice”. 

– Det är inte jul förrän sockorna ligger under granen och Macaulay är på TV:n. Därför beslutade vi oss helt enkelt för att föra ihop de två i en märklig och fantastisk julkaramell, säger Viktor Tell, medgrundare och creative director på Happy Socks.

Culkin har även designat en kollektion julstrumpor med inspiration från hans egen hemsida BunnyEars. 

– Både Happy Socks och jag har väldigt god smak när det kommer till talespersoner och julen är helt enkelt min tid på året. Mellan november och januari blir jag igenkänd tio gånger mer än vad jag annars blir. Jag undrar varför? säger skådespelaren i ett pressmeddelande.

Kampanjen är framtagen av Happy Socks inhousebyrå.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Ämnen i artikeln:

JulkampanjAWBHappy Socks

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.