Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Här används Schumacher i reklam – igen

Publicerad: 5 mars 2014, 08:38

Annonsen i Villaliv.

I det senaste numret av tidningen Villaliv finns en annons med Michael Schumacher, trots att han ligger i koma. – Det är extremt olyckligt, säger Villalivs ansvarige utgivare Fredrik Lindblahd till Expressen.


Det är en annons för garage- och portfirman Hörmann det gäller. I annonsen håller Michael Schumacher i en fjärrkontroll. Bredvid honom står texten: "Hörmanns portar och dörrar – i topp precis som jag!"  

– Det är olyckligt, men anledningen till att det blivit så är att vi har så lång pressläggning, fem veckor. Vi kan tyvärr inte göra så mycket, men vi beklagar så klart det hela, säger Fredrik Lindblahd till Expressen.  

Hörmann har samarbetat med Michael Schumacher en längre tid.  

– När det gäller Villaliv fanns det inte tid att ändra materialet. Det är så lång bokningstid att det inte gick att ändra, och därför är bilden är med. Däremot kommer den inte finnas med framöver. Vi har tagit bort den överallt där vi kan, säger Hörmanns svenska vd, Per Wetterdahl till Expressen.

I går skrev Resumé att Michael Schumacher även används som ansikte utåt åt det tyska mineralvattenföretaget Hessia.  

Det aktuella numret av Villaliv nådde en upplaga på 2,1 miljoner.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.