Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Här är Åhléns första kampanj efter terrorattacken

Publicerad: 8 Maj 2017, 08:14

Åhléns senaste kampanj bär ett tydligt inkluderande budskap.

Åhléns tryckte marknadsföringen på paus efter terrordådet på Drottninggatan den 7 april. Nu lanserar varuhuset en ny kampanj med ett inkluderande budskap.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerReklamkampanjTerrorattackÅhlénsReklamfilmForsman & Bodenfors

Terrordådet då en lastbil körde in på Drottninggatan och kraschade in i entrén till Åhléns varuhus kostade fem människor livet.

Dagen efter terrorattacken skickade Åhléns ut ett mejl till alla kunder, där varuhuset meddelande att de skulle rea ut rökskadade varor. Kritikstormen lät inte vänta på sig och kampanjen drogs tillbaka.

Efter det har det varit anmärkningsvärt tyst från Åhléns i en månad och Resumé har försökt få tag på marknadschefen Lina Söderqvist som då avböjt intervju. Nu lanserar varuhuskedjan en större kampanj igen med ett tydligt inkluderande budskap.

Centralt i kampanjen är presenter till våren och sommarens bröllop och fester med budskapet "Presenter för alla fester". Bakom kampanjen står Åhléns reklambyrå Forsman & Bodenfors.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.