Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Här är årets kampanj för Majblomman

Publicerad: 13 April 2011, 14:37

Snart är det dags att plocka fram plånboken och stödja barnen i samhället genom att köpa majblommor. Imorgon drar en ny kampanj igång för att uppmärksamma detta. I årets kampanj lyfts organisationens kärnverksamhet – beviljanden av bidrag – fram.


Ämnen i artikeln:

Majblomman

Det är Göteborgsbyrån Sturm & Drang som tagit fram årets kampanj för Majblomman. Kampanjen drar igång i morgon och bygger på autentiska bidragsansökningar.
– Det är själva kärnverksamheten för Majblomman. För många går tankarna till själva försäljningen och inte vår kärnverksamhet, bidragsansökningarna och möjligheten att söka bidrag från Majblomman. Det är något som inte så många känner till, säger Lena Holm, Majblommans generalsekreterare.

Annonskampanjen kommer att gå rikstäckande i dagspress med uppslag och helsidor samt på Spotify, som radio-spot, under två veckor.

Varje år beviljar Majblomman runt 50 000 ansökningar om bidrag. Förra året delade man ut ungefär 40 miljoner kronor.

I år har man även gjort en mindre förkampanj online för att berätta att det snart är dags för årets Majblomma och att man ska förbereda sig med kontanter. Peter Wahlbeck ger bland annat tips på hur man ska komma ihåg att ha kontanter med sig på stan.

Se filmerna här nedan.

</div><hr /><div class="movie-player"><iframe allowfullscreen="1" frameborder="0" height="290" src="http://www.youtube.com/embed/5DSxgKFDSDI" title="YouTube video player" width="468" /></div><hr />

Christian Ström


Ämnen i artikeln:

Majblomman

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.