Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Här är Ballerinas nya kommunikationskoncept

Publicerad: 4 Juni 2019, 12:35

I slutet av förra året valdes Volt som ny huvudbyrå för Ballerina. Nu lanseras det nya kommunikationskonceptet där allt sammanfattas i nyordet "Munderbart".


Ämnen i artikeln:

VoltReklam

Ballerina har funnits sedan 1963. I slutet av förra året valdes Volt som ny huvudbyrå och fick uppdraget att ta fram ny varumärkes- och kommunikationsstrategi samt nytt koncept. I insiktsarbetet som ledde fram till konceptet kokades allt ned till ett enda ord, ett ord som Volt tyckte saknades för när något smakar hejdlöst gott. Denna vecka går "Munderbart" live.

– Som svensk glömmer man ibland bort hur gott det är med kakor, eftersom vi av någon konstig anledning ofta vänder oss till glass eller godis när vi vill ha något sött och gott. Därför ville vi skapa en inbjudande värld av fantastiska smaker för att påminna om den där nästan barnsligt härliga känslan av att öppna ett rör Ballerina och gå loss. Mer kakor åt folket! säger Jonas Brodén, projektledare på Volt i ett pressmeddelande.

I takt med att fikatrenden önskar Ballerina bredda bilden av sina produkter.


– Jag och många med mig växte upp med Ballerina som en självklarhet på fikabordet, men så ser det ju inte riktigt ut längre. Unga idag har inte samma relation till våra kakor, och utbudet av sött har fullkomligt exploderat sedan dess. Så istället för att slåss om tillfällen, kändes det spännande och helt rätt att bygga en god, medryckande värld fylld av våra smaker, säger Susanne Wibreus, marknadschef på Göteborgs Kex i en kommentar.

Lanseringskampanjen är framtagen i samarbete med regissörskollektivet Stylewar och tonsatt av Marcus Price & Carli. Den kommer synas på tv, bio samt sociala medier under sommaren.

***
Arbetsgrupp Göteborgs Kex/Ballerina
Eric Nilsson – Marknads- & Innovationsdirektör
Susanne Wibreus – Marknadschef
Karolina Magnusson – Brand Manager

Arbetsgrupp Volt
Jonas Brodén – Projektledare
Susanne Göthberg – Produktionsledare
Cornelia Wangel – Planner
Viktor Arve – Art Director
Sandra Burman – CopywriterÅsa Stjärnquist – Final Art
Fabian Mannheimer - Executive producer.
Mediabyrå: OMD
Contenbyrå: DRUM
Produktionsbolag: Bleck

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Ämnen i artikeln:

VoltReklam

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.