Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag09.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Här är bidragen till Young Lions Sweden

Publicerad: 4 maj 2011, 12:50

Nu har alla bidrag lämnats in till den svenska uttagningen till Young Lions i Cannes. Samtliga bidrag presenteras nu på nätet.


Ämnen i artikeln:

KommYoung Lions SwedenYoung Lions

Igår kl 18 var det deadline för inlämningen till Young Lions Sweden.

Nu kan man se alla bidragen på en särskild sajt.

Svenska reklamkreatörer, 28 år och yngre, tävlar i den svenska uttagningstävlingen för Young Lions med målet att få representera Sverige under Cannesfestivalen.

I år kan man tävla i kategorierna film, media, print och cyber/integrated.

– Inför årets tävling har man låtit öppna upp cyber kategorin för att inkludera integrerade kampanjer, detta för att göra tävlingen ännu mer kreativ. Syftet är att uppmuntra unga kreatörer att göra det som Sverige är världs belönade för, att skapa kreativa digitala idéer och lösningar, meddelar Sveriges Kommunikationsbyråer.

De åtta personer som får åka till Cannes i juni presenteras den 19 maj i samband med Resumébaren på Gerdas vid Norr Mälarstrand i Stockholm.

Den internationella reklamfestivalen Cannes Lions hålls 19-26 juni.

Juryn som bestämmer vilka som ska representera Sverige i Cannes:    
-       Tom Beckman, creative director Prime PR (juryordförande)
-       Lotta Mårlind, art director Garbergs
-       Magnus Jakobsson, copywriter DDB Stockholm
-       Ulrika Good, copywriter CP+B Europe
-       Fredrik Svensson, grundare och partner Naked Comms
-       Martin Cedergren, creative director Åkestam Holst

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.