Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Här är Coca Colas OS-reklam – hyllar segerruset

Publicerad: 14 juli 2016, 08:15

Foto: Kampanjbild/Coca Cola

Avicii står bakom musiken när läskjätten skapar rysningar med tidigare OS-guldmedaljörers vinstögonblick.


Hur känns det att vinna OS-guld? Den känslan får tittarna chansen att smaka på i Coca Cola nya reklam inför OS i Rio, som innehåller flera storstjärnors segerrus i samband tidigare OS. Det när Coca Cola går in i sitt 88:e år som partner med de Olympiska Spelen, skriver Adweek.

Hela 79 olympier från 23 länder är med i kampanjen som presenterar i såväl print som på tv i 50 marknader, till exempel simmaren Nathan Adrian och fotbollsspelaren Alex Morgan. Musiken som ska trycka på de rätta knapparna har svenska Avicii gjort tillsammans med Conra.
– Det är något med OS som är väldigt kraftfullt. Det för samman erfarenheter av ömsesidigt förståelse, vänskap, solidaritet, gemenskap, integration och jämställdhet. Årets kampanj är speciell eftersom det inte handlar om att se någon vinna en guldmedalj, utan snarare om att se deras ansikte när de vinner. Det är precis samma känsla som när du lär dina barn att cykla, eller när din son examen från college, säger Ivan Pollard, chef för strategisk marknadsföring på Coca-Cola till Adweek.

OS-material ska dessutom spridas i sociala medier med hjälp av influensers som Coca Cola knutit till sig, som australiensiske artisterna Cody och Alli Simpson samt Youtube-profilen Jake Boys.

Bakom kampanjen står byrån Ogilvy & Mather Brazil och produktionsbolaget Anonymous Content.

Mårten Färlin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.