Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 15 september 2016, 07:27
Ur Coops nya reklamfilm.
Foto: Kampanj
Idag drar Coop igång sin nya höstkampanj, signerad Forsman & Bodenfors. Nu vill de hjälpa barnfamiljer att skippa köttet och äta smartare och grönare.
Kampanjen grundar sig på en undersökning genomförd i Coops medlemspanel bland mer än 200 barnfamiljer. En av tre uppger att de äter kött fler än tre gånger under en arbetsvecka. 46 procent säger att de aldrig vegetariskt.
Därför kör Coop nu igång initiativet ”Nya vardagsmaten”.
– Svensken äter för mycket kött idag och det är inte hållbart på sikt. Men vi på Coop tror inte att man ändrar beteende med pekpinnar. Därför vill vi ge inspiration och konkreta tips på hur man kan införa mer grönt i vardagsmaten, säger Anneli Bylund, tillförordnad hållbarhetschef på Coop, i en kommentar.
I kampanjen ingår sajten Nya vardagsmaten och även en podd med samma namn där kocken Paul Svensson i tio avsnitt bjuder in olika gäster. De släpper även en kampanjfilm som ni kan se nedan.
Reklambyrå är Forsman & Bodenfors.