onsdag8 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Här är de nominerade till Stora Annonsörpriset 2015

Publicerad: 19 februari 2015, 08:14

Pressbild

I dag offentliggjordes nomineringarna till Stora Annonsörpriset 2015. Alex och Sigge, reklamskolan Hyper Island och musikstreamingtjänsten Spotify – har alla chans till det prestigefyllda priset den 10 mars.

Ämnen i artikeln:

Jan StenbeckSpotifyAlex & SiggeAftonbladetNyamko SabuniLottie KnutsonHyper Island

LK

Linnéa Kihlström


Annonsörspriset delas ut den 10 mars. Priset ska gå till en person eller organisation, vars arbete varit av värde för landets annonsörer. Stpra Annonsörpriset, som i år delas ut för trettonde gången, har tidigare gått till pristagare som Jan Stenbeck, Nyamko Sabuni, och Aftonbladet.

Prismotiveringen till podcastgrundarna Alex och Sigge lyder:
"För sitt nyskapande sätt att lyfta en av framtidens plattformar för både lyssnare och annonsörer – podcasten."

Prismotiveringen till reklamskolan Hyper Island lyder:
"För deras professionella och ständigt uppdaterade utbildning av studenter som ska bli framtidens kommunikatörer – antingen på byrå, eller som annonsörer i ett företag eller i en organisation."

Prismotiveringen till musikstreamingtjänsten Spotify lyder:
"För att på ett banbrytande sätt ha skapat en kanal för att engagera och sprida, i detta fall musik, till hela världen – och tagit med annonsörerna in i den digitala transformationen."

Stora annonsördagen, som hålls den 10 mars, är en årlig tema- och inspirationsdag. Det är också den dagen vinnaren tillkännages. Av pressmeddelandet framgår att årets ämne är "Marknadschefen 3.0". Frågor som "Hur ser utmaningarna ut framöver?" och "Hur hänger man med i svängarna och optimerar sin marknadsföring i vår ständigt föränderliga omvärld?". Moderator är kommunikatören Lottie Knutson.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev