Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Här är de som kan bli årets annonsör

Publicerad: 8 april 2016, 13:43

Sex annonsörer har nominerats till att vinna pris som Årets Annonsör i Stockholm Media Award i maj, för sitt framgångsrika och kreativa kommunikationsarbete.


Nominerade till Årets Annonsör i Stockholm Media Award, som äger rum den 18–19 maj på China Teatern i Stockholm under Stockholm Media Week, har dessutom utmärkt sig positivt på den svenska medie- och annonsmarknaden och använt sig av ”smarta, modiga och gränsöverskridande medieval”.

LÄS MER: De är årets annonsör 2015

Följande har möjlighet att vinna utmärkelsen:

- Försvarsmakten
- If Skadeförsäkring
- Ikea
- Lidl
- McDonald´s
- Volvo Personvagnar

Vinnaren utses av jurymedlemmarna Annica Axelsson (Strålfors Sverige), Johanna Alanko (Adon), Nike Carlstoft (Carat Sverige), Ulf Hallström (LynxEye), Frida Lundh (Phd Sweden), David Sandström (Ddb Stockholm), Karl Skoog (Tele2 Sverige), Marie Wedin (Coop Sverige) och Carl Wåréus (Forsberg&Co).

Stockholm Media Award är uppdelat i fem kategorier: Årets Annonsör, Årets Kampanj, Årets Mediebyrå, Årets Branschpersonlighet och Årets Säljorganisation.

Mårten Färlin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.