Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag08.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Här är den mest irriterande reklamen

Publicerad: 12 Januari 2011, 07:45

Engelska jämförelsesajten Gocompare.com har satt nytt rekord. För andra året i rad har sajtens reklam utsetts till Englands mest irriterande.


Det är Marketing Magazine som låtit TNS fråga engelsmännen vilken reklam de anser var den mest irriterande 2010. Förra året ställdes samma fråga om 2009 och då ansåg 56 procent att Gocompare.coms reklam var mest irriterande.

I reklamen dyker figuren Gio Compario upp i alla tänkbara sammanhang och sjunger ”Go compare” med vibrerande operaröst. Bakom Gio Compario döljer sig ansedda operasångaren Wynne Evans.

Gocompare.com anser att deras koncept funkar och även 2010 dök Gio Compario upp i reklamfilmerna. Och engelsmännen tyckte att det var ännu mer irriterande. Enligt undersökningen ansåg 59 procent att Gocompare.com gjorde den mest irriterande reklamen.

Näst mest irriterande var bilhandeln Webuyanycar.com .

Undersökningen visar även att engelsmännen över lag är irriterade på kändisar i reklamfilm.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.