Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Här är F&B:s resultat för 2015

Publicerad: 20 Juni 2016, 13:30

Oatly, Zlatan, Volvo och Åhléns. Ett urval kampanjer från F&B 2015.

Reklambyrån Forsman & Bodenfors har ökat såväl omsättning som byråintäkt 2015.


Ämnen i artikeln:

OatlyF&B FactoryVolvoÅhlénsHappy F&BZlatan IbrahimovićForsman & Bodenfors

Omsättning för 2015 landade på 487 miljoner kronor för Forsman & Bodenfors, vilket är 7 procent mer än året innan. Det skriver Dagens Media som har tagit del av bokslutet. Resultatet är efter finansnetto 71 (48) miljoner kronor. Byråintäkten ökade med 10 procent, från 196 till 216 miljoner kronor.

Omsättningen räknat till hela koncernen (moderbolag tillsammans med dotterbolag) uppgick i 615 (598) miljoner kronor. Vinsten för koncernen blev 76 (57) miljoner kronor och byråintäkten ökar med tre procent, 348 miljoner kronor, jämfört med 337 miljoner kronor året innan.

Byrån delar ut nära 55 miljoner kronor till ägarbolaget Forsman & Bodenfors ekonomiska förening. Forsman & Bodenfors hade under 2015 i medeltal 132 (125) årsanställda och i hela koncernen 274 (271) årsanställda.

Alla resultat för koncernens bolag 2015

Forsman & Bodenfors

Omsättning: 487 (454) miljoner kronor.

Byråintäkt: 216 (196) miljoner kronor.

Rörelseresultat: 50 (38) miljoner kronor.

F&B Factory

Omsättning: 59 (71) miljoner kronor.

Byråintäkt: 52 (65) miljoner kronor.

Rörelseresultat: -2,3 (3,5) miljoner kronor.

F&B Inhouse

Omsättning: 41 (42) miljoner kronor.

Byråintäkt: 37 (36) miljoner kronor.

Rörelseresultat: 7 (7) miljoner kronor.

Happy F&B

Omsättning: 34 (36) miljoner kronor.

Byråintäkt: 29 (27) miljoner kronor.

Rörelseresultat: 2,8 (2,5) miljoner kronor.

Kollo

Omsättning: 30 (31) miljoner kronor.

Byråintäkt: 23 (23) miljoner kronor.

Rörelseresultat: 5,2 (5,9) miljoner kronor.

Mårten Färlin


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.