Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag02.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Här är filmen som stoppas från Super Bowl

Publicerad: 31 Januari 2013, 13:39

SodaStreams reklamfilm som var tänkt att sändas under Super Bowl stoppas av tv-bolaget CBS. Filmen ansågs alltför stötande mot Coca-Cola och Pepsi. Nu tvingas läskutmanaren sända en försiktigare version av filmen.


Ämnen i artikeln:

SodastreamPepsiCoca-ColaSuper Bowl

Filmen "The SodaStream Effect" har tidigare förbjudits i Storbritannien. I december kontrade SodaStream genom att köpa en av världens dyraste reklamplatser och sända den kontroversiella reklamfilmen under Super Bowl.

– Beslutet att köra reklamfilmen The SodaStream Effect under Super Bowl sticker säkert i ögonen på läskjättarna, eftersom det traditionellt sett är deras hemmaplan. Vi vill visa att vi vägrar låta oss censureras för att vi har ett miljövänligare alternativ till läsk på plastflaska, sade Daniel Dembovsky, nordisk marknadschef för SodaStream i december.

I dag presenterar SodaStream International sin officiella Super Bowl-reklam för allmänheten.

Den ursprungliga reklamfilmen stoppades av CBS eftersom den ansågs gå för tufft åt Coca-Cola och Pepsi – två tunga sponsorer under Super Bowl och stora annonsörer på USA:s tv-marknad. Det skriver AdAge.

I filmen som stoppades av Super Bowl blir Pepsi och Coca-Colas leverantörer i form av lastbilschaufförer nersprutade med sin egen läsk på grund av "SodaStream effect".

I den nya reklamfilmen syns inte läskjättarna till.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.