Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag20.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Här är Guldäggets kategoriordföranden

Publicerad: 21 Januari 2015, 10:11

Pia Dueholm, Jacob Nelson, Marie Wollbeck, Kalle Widgren, Hanna Björk och Fredrik Simonsson

Guldäggets juryarbete kommer att ledas av juryordförande Tom Beckmans tillsammans med årets sex kategoriordföranden.


Ämnen i artikeln:

Guldägget 2015

Katgorierna onlinefilm, pr och event
Hanna Björk, cd på Åkestam Holst

– Det blir allt svårare att bedöma reklam eftersom gränsen för vad som är reklam och vad som inte är reklam blir alltmer flytande. Det finns väldigt många plattformar att synas på, vilket skapar nya möjligheter för varumärken att kommunicera och växa sig starka. Jag tror att den här gränsuppluckringen kommer vara extra tydlig i de kategorierna som jag är med och bedömer. Därför tycker jag att det är viktigt att vi som jury är öppna för oväntade reklamlösningar och nya sätt att kommunicera.

Kategorierna film, radio och integrerat
Jacob Nelson
, copywriter på Forsman & Bodenfors

– Det har aldrig varit lika lätt att välja bort reklam som nu. Kraven på oss som sysslar med kommunikation är därför större än någonsin. Är vi inte tillräckligt engagerande, blir vi snabbt bortvalda.

Kategori hantverk
Pia Dueholm,
executive producer INGO  

– Jag ser verkligen fram emot alla diskussioner med kollegorna i branschen; diskussionerna hjälper oss att ständigt utmana och utveckla bättre kommunikation.

Kategori design
Marie Wollbeck
, creative director BAS

– Designkategorin i Guldägget är väldigt bred och innehåller flera designområden. Ser fram emot att diskutera och premiera nytänkande, relevant design. Design som gör skillnad i människors vardag, som bygger varumärken och är bra investering för våra kunder. Design är ett viktigt kommersiellt och kommunikativt verktyg, helt enkelt en smart långsiktig investering. Jag hoppas att få se en massa kreativa bidrag där modiga team av kunder och kreatörer vågat utmana och ta det där extra steget.

Kategorierna tidningsannonsering, utomhus och alternativ media
Fredrik Simonsson
, art director DDB Stockholm

– Detta är ju oerhört svåra kategorier att vinna. Dom har funnits länge, många grepp är tagna och många priser är utdelade. Jag gratulerar vinnarna redan nu till ett otroligt bra jobb. Grattis! Det kommer bli kul och svårt att hitta.

Kategorierna digitalt, mobilt och direkt
Kalle Widgren, creative director TBWA Stockholm

– Jag ser fram emot att se massor av bra jobb i alla tre kategorierna. Men mobilt känns ju onekligen som en väldigt intressant kategori när det finns undersökningar som påstår att många 16-åringar hellre skulle bli av med en kroppsdel än sin smartphone och när de allra flesta nuförtiden kollar på en annan skärm samtidigt som dom tittar på TV.  Med de möjligheter som finns i olika mobila enheter finns ju också alla chanser både att göra saker som verkligen är användbara för människor och att gå alldeles för långt när det gäller att till exempel personifiera och specialanpassa lösningar för just dig.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Guldägget 2015

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.