Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 17 augusti 2016, 10:25
Foto: Joe and the juice
"This is not just a job, this is a culture of brotherhood". Joe and the juice fortsätter på den inslagna vägen och jagar balla snubbar i ny rekryteringsvideo.
Hånen var många när juicekedjan Joe and the juice i våras publicerade en video där kedjans manliga medarbetare, många i bar överkropp, tävlar om vem som är den bästa "juicern" inför en publik som också den bestod av enkom män.
I en debattartikel i DN beskrev Kristoffer Ahlström situationen i klippet som ett "homoerotiskt korsdrag mellan 'Ladies night' och valfri after ski-underhållning". GP:s Cecilia Vaccari liknade företeelsen vid filmen Coyote Ugly, men att "det är som att man förstått att det vore smaklöst att ha halvnakna tjejer så istället vänder man på det hela. Men det faller platt ändå."
Nu har man släppt en rekryteringsvideo, där en man i urbant hipp stil, med tatueringar och slitna jeans tar longboarden till jobbet, det vill säga Joe and the juice. En voice over hyllar tillvaron på juicekedjan som en livsstil och uppmanar tittaren till att "choose your attitude". Väl på jobbet möts mannen av likasinnade arbetskamrater och en kvinnlig kund som flirtigt vinkar adjö efter att ha serverats sin fruktdryck.
"This is not just a job, this is a culture of brotherhood. You wanna fight for your team. So choose your attitude."
Mårten Färlin