Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Här är jurybossarna i 100-wattaren

Publicerad: 20 augusti 2013, 09:46

Samtliga juryordföranden i 100-wattaren 2013, Annica Axelsson, Strålfors, Björn Larsson, Swedbank, Ulf Hermansson-Samell, SAS, Martina Johansson, Sony Mobile, Karin Rågsjö, Smittskyddsinstitutet, och Åke Balfors, Com Hem.

Här är alla jurymedlemmar i Sveriges Annonsörers och Komms reklamtävling 100-wattaren. Prisutdelningen äger rum på Cirkus i Stockholm den 23 oktober.


Ämnen i artikeln:

100-wattaren

De 60 juryledamöterna är verksamma hos annonsörer och på byråer, mediebyråer samt undersökningsföretag.

Sex  jurygrupper bedömer bidrag i kategorierna Konsument, Producent,  Ideellt, Internationellt, Smart och Långsiktigt. Grupperna leds av en  juryordförande per kategori. Annica Axelsson, vd på Strålfors, är  juryordförande i tävlingens äldsta kategori Producent, som belönar  B2B-case.

– Jag tror att även om man riktar sig mot  företagskunder istället för konsumenter så är det människor reklamen ska  nå och beröra. Utmaningen är att nå igenom bruset och få effekt på sitt  case. Detta har jag erfarenhet av att både lyckas och misslyckas med.  Jag hoppas att kombinationen av att både ha gjort en hel del case själv  och att som vd beslutat kring investeringar i reklam och marknadsföring  baserat på förväntad ROI kommer till användning i juryarbetet, säger  Annica Axelsson.

Jannice Borekull, chef för utbildningar och event på Sveriges Annonsörer är nöjd med årets uppsättning av 100-wattsjuryn.

–  Vi tar alltid hänsyn till faktorer som kön, ålder och  yrkeslivserfarenhet när vi utser ledamöterna. Vi strävar alltid efter  att juryn ska vara representativ för reklambranschen och vi är stolta  över att så pass välrenommerade och respekterade yrkespersoner valt att  tacka ja, säger Jannice Borekull.

Hela juryn 2013

KONSUMENT
Annonsör (Ordf.), Åke Balfors, Advertising Manager, Com Hem
Annonsör, Leif Öhlund, reklamchef, ATG
Annonsör, Karin Brynell, marknadschef, Linas Matkasse
Annonsör, Pino Roscigno, marknadschef, SPP
Byrå, Peter Preisler, projektledare, KING
Byrå, Ann Jacobsson, kundansvarig, Heja!
Byrå, Peter Neumeister, Creative Director, Neumeister
Byrå, Lotta Romney, Account Director, Spinn Action Marketing
Mediebyrå, Ricky Strandberg, Country Manager Sweden, MEC Access
Undersökare, Gunnar Gidefeldt, vd, Blue Carrot

PRODUCENT
Annonsör (Ordf.), Annica Axelsson, vd, Strålfors
Annonsör, Karin Askell, Head of Group Branding, Handelsbanken
Annonsör, Karl Skoog, marknadschef, Tele2 Business
Annonsör, Camilla Tienso, marknadschef, Svensk Fastighetsförmedling
Byrå, Lotta Kubu, Art Director, Ehrenstråhle
Byrå, Anders Lidzell, Copywriter, Åkestam Holst
Byrå, Johan Salander, projektledare, Care of House
Byrå, Ebba Burenius, kundansvarig, Done
Mediebyrå, Frippe Stenberg, vd, Vizeum
Undersökare, Jan-Inge Isacsson, vd, Scandinfo

IDEELLT
Annonsör (Ordf.), Karin Rågsjö, kommunikationsstrateg, Smittskyddsinstitutet
Annonsör, Maria Ros Jernberg, generalsekreterare/CEO, FRII
Annonsör, Louise Karlander, tf. marknadschef, Plan Sverige
Annonsör, Erik Hjalmarsson, ansvarig reklam & form, Socialdemokraterna
Byrå, Daniel Hillström, vd, Hillmarketing
Byrå, Anna Frick, projektledare/vice vd, Garbergs
Byrå, Peter Jansson Ling, vd/projektledare, Ord&Bild Reklambyrå
Byrå, Sara Leffler Morge, CEO/Partner, Friends Agenda
Mediebyrå, Håkan Gustafsson, Media Director, Aegis Media Sweden
Undersökare, Fredrik Öhrfelt, insiktsexpert, Augur

INTERNATIONELLT
Annonsör (Ordf.), Martina Johansson, nordisk varumärkeschef, Sony Mobile
Annonsör, Karin Senning, Nordic Sr Brand Manager, Goodyear Dunlop Sverige
Annonsör, Martina Hammarstedt, Marketing Specialist, Lufthansa
Annonsör, Tobias Wagner, chef varumärken och kommunikation, PostNord
Byrå, Johan Nilsson, Executive Creative Director, McCann Stockholm
Byrå, Anders Knutsson, projektledare/grundare, Abby Norm
Byrå, Klaus Hahn, Business Director & Founding Partner, Volontaire
Byrå, Jörgen Sverin, Final Art, Lowe Brindfors
Mediebyrå, Sofie Westerstrand, rådgivare/research & analys, Scream
Undersökare, Björn Söderin, Country Manager, Millward Brown

SMART
Annonsör (Ordf.), Ulf Hermansson-Samell, marknadschef, SAS
Annonsör, Jörgen Lindström, Art Director, Stiga Sports
Annonsör, Anna Bergius, tf. marknadschef, Blocket
Annonsör, Kia Johansson, vd, Svensk Adressändring
Byrå, Henrik Adenskog, projektledare, Åkestam Holst
Byrå, Ulrika Billström, vd, Vinter
Byrå, Henrik Täppmark, Creative Director, Ruth
Byrå, Tove Eriksen Hillbom, Copywriter, DDB Stockholm
Mediebyrå, Johan Eidmann, vd, Bizkit
Undersökare, Mats Wester, Senior Consultant, The Core Company

LÅNGSIKTIGT
Annonsör (Ordf.), Björn Larsson, koncernmarknadsdirektör, Swedbank
Annonsör, Åsa Sannerström, varumärkesstrateg, Folksam
Annonsör, Sylvia Nylin, vice generalsekreterare/chef kommunikation och försäljning, Svenska Turistföreningen
Annonsör, Lena Hjorth, innovationsdirektör, Atria Scandinavia
Byrå, Ted Persson, Creative Director/delägare, Great Works
Byrå, Martin Sööder, Planner, KING
Byrå, Leif Sorte, Account Director, Forsman & Bodenfors
Byrå, Klara Eide, Executive Strategy Director & Partner, M&C Saatchi
Mediebyrå, Leena Lundbladh, projektledare, Maxus
Undersökare, Peter Callius, avdelningschef Media, TNS Sifo

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

100-wattaren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.