Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Här är kampanjen som ska rädda Mediamarkts år

Publicerad: 22 November 2012, 10:06

Mediamarkts lågprisoffensiv fortsätter

Hemelektronikkedjan Mediamarkt gör sin mest offensiva satsning någonsin inför julen. Fram till söndagen säljer kedjan varor till kraftigt reducerade priser.


Ämnen i artikeln:

Media MarktJohan Rosenblom

Den senaste månaden har affärspressen rapporterat om Mediamarkt förlustberg på den svenska marknaden. Investeringarna i Sverige har orsakat en förlust på minst 1,2 miljarder kronor för de tyska ägarna sedan etableringen 2006, enligt Dagens Industri.

I en intervju med Resumé från slutet av oktober indikerade Mediamarkts marknadschef Johan Rosenblom att julhandeln kommer att bli avgörande för kedjans 2012.

– Vi investerar fortfarande väldigt mycket i den svenska marknaden. Bara i år ska vi öppna tre nya varuhus. I tisdags lanserade vi en ny e-handelssajt. Det kostar mycket pengar. Vi har sett bättre kurvor tidigare och marknaden har förändrats. Det råder en avvaktande inställning från konsumenterna och julhandeln kommer att avgöra om 2012 blir ett bra år eller inte, sade Johan Rosenblom till Resumé då.

Nu gör hemelektronikjätten sin mest offensiva julsatsning på den svenska marknaden hittills. Fram till på söndag kan konsumenterna köpa två produkter och få den billigaste till halva priset. Erbjudandet gäller för tv, foto, vitvaror och hushållsapparater.

– Marknaden behöver en riktig vitamininjektion och de svenska konsumenterna ges här ett tillfälle att göra årets bästa köp, säger Johan Rosenblom i ett pressmeddelande.

I samband med julkampanjen använder kedjan payoffen: ”Ge dom vad dom vill ha”. I filmerna signerade DDB tar figuren Mark ytterligare plats. När han åker runt i världen och försöker förhandla ner priserna på teknikvaror.

Se filmen nedan.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Ämnen i artikeln:

Media MarktJohan Rosenblom

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev