Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Här är Kärnhusets första kampanj för Läkare Utan Gränser

Publicerad: 16 September 2019, 12:47

Efter ett stort strategiarbete har Kärnhuset tagit fram tio nya kommunikationsprinciper för Läkare Utan Gränser. Nu lanseras den första kampanjen baserad på dem.


Ämnen i artikeln:

KärnhusetReklamLäkare utan gränser

I augusti 2018 vann Kärnhuset efter en pitch uppdraget som strategisk och kreativ partner till Läkare Utan Gränser.

Sedan dess har ett omfattande strategiskt arbete pågått för att komma till insikt om varför organisationen de tre senaste åren minskat sin insamling, trots att svenskarnas givnade totalt sett har ökat. Strategiarbetet har tagit utgångspunkt i en analys av drivkrafter och associationer hos målgruppen och utmynnat i tio nya kommunikationsprinciper.

Nu lanseras den första kampanjen baserat på dem.

– Genom vårt omfattade insiktsarbete har vi förstått mer av vad som driver våra givare. Vår kommunikation tar avstamp i de djupare psykologiska faktorerna som får människor att visa medmänsklighet och agera altruistiskt. En del i det handlar om att minska den emotionella distansen och inkludera alla delar av organisationen, från givare till läkare och patient, säger Julia Kvarnlöv, projektledare på Kärnhuset, i ett pressmeddelande.

LÄS MER: "Kärnhuset tappar i vinst – men utökar kundlistan"

Kampanjen, som går live idag, visar tre olika delar av Läkare Utan Gränsers arbete
och kommer att gå på TV, online och utomhus under de kommande tre månaderna.

Produktionsbolag är Giants & Toys.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.