Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag27.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Här är Kenovinnarnas nya lyxproblem

Publicerad: 4 Maj 2016, 14:07

Besviken gotlänning som har glömt badbyxorna på hotellrummet.

Foto: Kampanjbild/Keno

Dålig täckning, saltvattenfrisyr och krånglig superdusch. Det är några av de nya lyxproblemen som dyker upp i Kenos nya reklamfilmer som följer upp konceptet ”Problem som kan uppstå när du blir miljonär”


Ämnen i artikeln:

KenoColony

Små problem kan bli himla stora när man har blivit miljonär. Det visar Keno i sina reklamfilmer, där gotlänningar klagar på hur svårt det är att se Kristusstatyn i Rio de Janeiro, för att de flyger för nära med helikoptern. Eller när ett annat par irriterar sig på värmen – och kylan. Eller flip-flops som skaver.

Nu har Svenska spel tillsammans med King, Colony och Film de Liberté tagit fram nya filmer, återigen med ett par gotländska skådespelare som på skojiga sätt visar vilka problem man kan få om man vinner miljoner på Keno.
– I temat finns en igenkänning och en folklig ton när Keno visar på de problem som kan uppstå när man blir miljonär. Med glimten i ögat ger vi ett perspektiv på hur livet kan vara som nybliven miljonär. Konceptet har gett mycket positiv respons som visar sig både vad gäller gillande hos våra kunder och en positiv försäljningskurva, säger Lotta Westerberg, kommunikationsansvarig Keno på Svenska Spel i en kommentar.

Se en av filmerna längre ner.

Arbetsgrupp
Ansvarig Svenska Spel: Lotta Westerberg kommunikationsansvarig Keno
Reklambyrå: King
AD: Daniel Hallberg
Copy: Pontus Ekström
Projektledare: Peter Grönlund
Produktionsledare: Åsa Slättegård
Byråproducent: Markus Ahlm Colony

Produktionsbolag
Film de Liberté
Regissör: Joakim Eliasson
Producent Christer Kildén
Mediabyrå: PHD

Mårten Färlin

Ämnen i artikeln:

KenoColony

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.