Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Här är Kicks nya reklamfilmskoncept

Publicerad: 28 januari 2013, 17:16

En platt pappfigur som får liv, en liten ängelflicka med skägg och ett jättelikt grått huvud som målas på en teaterscen. Det är några av många fantasifulla figurer i Kicks nya reklamfilmskoncept. Filmerna kretsar kring Kicks skönhetsexperter som rycker ut och väcker liv i en grå värld.


Ämnen i artikeln:

Hobby FilmKicks

Ambitionen med det nya konceptet har varit att sticka ut ur den traditionella skönhetsreklamens manér. Dessutom ska filmerna vara underhållande.

– Tillsammans med Jonas tycker jag att vi verkligen har lyckats med det. Vi gillar filmerna jättemycket och tror även våra kunder kommer att gilla dom, säger Nanna Hedlund, marknadschef på Kicks.

Filmerna är en blandning mellan live-action och animation. Det har tagit tre månader att färdigställa produktionen. Två av de månaderna har ägnats åt efterproduktionen.

Alla människor och objekt som filmats mot greenscreen har frilagts och ”klistrats in” mot målade bakgrunder.

Regissören Jonas Odell är en av världens mest meriterade och
prisbelönta animationsregissörer, med internationella reklamjobb för BMW och Ikea (Clio), stilbrytande musikvideos för Franz Ferdinand (MTV Music award), U2 och Rolling Stones och sina prisvinnande kortfilmer (Golden Bear, 3 x Guldbaggar, Sundance, Hot Docs, Golden Gate mm).

– Det har varit ett fantastiskt roligt uppdrag. Jag har försökt skapa en egen värld för dessa enkla berättelser genom att bygga upp lätt surrealistiska teaterscener där allt är möjligt. En värld där vi inte har behövt bry oss om naturlagar eller storleksförhållanden och där vi kan möta nästan vilken karaktär som helst som gigantiska läppstift och kaninmänniskor, säger Jonas Odell.

Filmerna lanseras på tv onsdagen den 30 januari och kommer att rulla stötvis under hela 2013.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Hobby FilmKicks

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.