onsdag7 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Här är krafterna som gör att kreativ reklam får effekt – originalitet överskattas

Publicerad: 19 september 2020, 07:25

Alla vet att kreativ reklam är bra. Men varför är den bra? Nu har svenska forskare grävt fram ett svar.

Ämnen i artikeln:

KreativitetHandelshögskolanMicael DahlénSara RosengrenReklamVarumärkeVarumärken

CF

Carin Fredlund


Att kreativiteten är central för framgångsrik reklam har varit en självklarhet för kommunikationsbranschen sedan 1950- och 60-talen. Men ingen har förklarat varför.  

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev