onsdag29 mars

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Här är krafterna som gör att kreativ reklam får effekt – originalitet överskattas

Publicerad: 19 september 2020, 07:25

Alla vet att kreativ reklam är bra. Men varför är den bra? Nu har svenska forskare grävt fram ett svar.

Ämnen i artikeln:

KreativitetHandelshögskolanMicael DahlénSara RosengrenVarumärken

CF

Carin Fredlund


Att kreativiteten är central för framgångsrik reklam har varit en självklarhet för kommunikationsbranschen sedan 1950- och 60-talen. Men ingen har förklarat varför.  

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i coffeetable format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev