Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Här är krafterna som gör att kreativ reklam får effekt – originalitet överskattas

Publicerad: 19 September 2020, 07:25

Alla vet att kreativ reklam är bra. Men varför är den bra? Nu har svenska forskare grävt fram ett svar.


Ämnen i artikeln:

Micael DahlénSara RosengrenKreativitetVarumärkenHandelshögskolan

Att kreativiteten är central för framgångsrik reklam har varit en självklarhet för kommunikationsbranschen sedan 1950- och 60-talen. Men ingen har förklarat varför.  

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.