Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag14.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Här är Lendos nya filmer

Publicerad: 2 Januari 2013, 07:43

I dag startar Lendos nya tv-kampanj. DGA:s nya koncept för låneförmedlaren handlar om att visas. Lendo är sedan tidigare en av Sveriges största annonsörer.


Ämnen i artikeln:

LendoDGA

Huvudbudskapet för de nya reklamfilmerna är att Lendo sänker dina lånekostnader. Lendo riktar sig till alla svenskar och förmedlar privatlån upp till 350 000 kronor från banker och kreditmarknadsbolag.

– De nya filmerna är roligare, enklare och tydligare. Vi har skapat en egen värld där vi kan berätta om fördelarna med Lendo på ett mer underhållande sätt. Genom en tydlig symbolik vill Lendo nå potentiella kunder som inte redan vet att Lendo kan sänka deras lånekostnader, säger Claës af Burén, projektledare och vd för DGA.

Karaktärerna i filmerna kommer att återkomma i flera nya reklamfilmer under året. Den första filmen om symbolik börjar visas den andra januari.

Reklamfilmerna är gjorda av DGA och Hobbyfilm. DGA står för idé och manus och Hobbyfilm har producerat filmerna. Regissör är Oskar Bård och producent är Erik Liss.

Filmerna visas i TV4, TV3, TV6, TV8, TV10, Discovery, National Geographic, TLC och i olika webb-tv-kanaler. I kampanjen ingår också bussbaksidor, banners, radio och print.

Arbetsgruppen på DGA består av Claës af Burén, projektledare, Robert Dysell, planner, Patrik Dunard och Daniel Holmgren, kreativa chefer, Emanuel Lantz, digitalt ansvarig, Janna Norberg, ad, Henry Stenberg, copy, Jimmy Bolander, mediestrateg och Isabella Seger, produktionsledare.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

LendoDGA

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.