Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Här är nya Bondfilmen

Publicerad: 12 december 2011, 08:55

Heineken lanserar det nya temat "Sunrise belongs to moderate drinkers" som en del av den större kampanjen "Open your world". Heineken fortsätter sitt samarbete med svenska regissören Fredrik Bond. Kampanjen får dessutom draghjälp av discjockeyn Audrey Napoleon och Twitter-hashtaggen #mysunrise.


Ämnen i artikeln:

Heineken

Tanken är att kampanjen ska visa hur huvudkaraktären efter en lyckad utekväll med ansvarsfullt alkoholintag möts av en soluppgång tillsammans med stjärn-discjockeyn Audrey Napoleon. Musiken i filmen är specialkomponerad och har titeln #Mysunrise. För regin står svenska Fredrik Bond, som även tidigare har arbetat med Heineken. Byråerna bakom är Publicis International och AKQA.

– Heineken har både möjligheten och skyldigheten att uppmuntra ansvarsfull konsumtion. Det här manéret bryter mot normerna som brukar omgärda den här typen av meddelanden och tar en progressiv ställning genom att visa att det kan vara önskvärt med ansvarsfull konsumtion, säger, Alexis Nasard, chief commercial officer på Heineken i ett pressmeddelande.

Även sociala medier är tänkt att spela en viktig roll i kampanjen. Bland annat presenterades Heinekens nya kampanj i inledningsskedet med hashtaggen #mysunrise skrivet på parkbänkar som placerades ut på strategiska platser. Användare uppmanas även att skicka in bilder på soluppgångar. De bästa publiceras på Heinekens Facebook-sida.

Emanuel Videla

Ämnen i artikeln:

Heineken

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.