Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Här är RBK:s första reklamfilm för Hyperoptic

Publicerad: 8 Augusti 2018, 08:26

Foto: Skärmdump, Youtube

RBK vann tidigare i år hela kommunikationsuppdraget för bredbandsbolaget Hyperoptic. Nu rullar den första kampanjfilmen ut.


Ämnen i artikeln:

ReklamKampanjRBK

Resumé skrev i början på sommaren om RBK:s nya kommunikationsuppdrag för Hyperoptic, Storbritanniens snabbaste bredbandsbolag.

Nu rullar den första kampanjfilmen ut i konceptet "Only one can be the fastest". På temat UK´s fastest har man tagit in kungarikets snabbaste stepdansare, Jo Scanlan, som steppar loss i en hastighet med kopplingar till det snabba bredbandet.

– Hyperoptic behövde särskilja sig från konkurrenterna och nå ut till en bredare målgrupp. Bland annat genom att nå nya kunder på ett mer emotionellt och lustfyllt sätt, förklarar Kajsa Öijerholm, vd på RBK, i en kommentar.

– Jag tror att valet föll på RBK som partner just för att vi vågade presentera en oväntad lösning, plus att vi har en stor förståelse för såväl komplexa uppdrag som bredbandsmarknaden, som är rätt rörig.

Kampanjen lanseras med en reklamfilm samt banners på webb och i sociala medier och följs upp av utomhus och direktmarknadsföring över hela Storbritannien.

Här hittar du kampanjfilmen:

Alex Hartelius

Ämnen i artikeln:

ReklamKampanjRBK

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.