Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag06.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Här är S avslutande utomhuskampanj

Publicerad: 29 Augusti 2014, 13:11

Socialdemokraterna sätter in en rikstäckande utomhuskampanj två veckor innan valet. – Vi vill komma ut med ett helt nytt bildspråk med mycket energi, säger Jan Larsson, valledare för Socialdemokraterna, till Resumé.


Ämnen i artikeln:

Val 2014Jan LarssonSocialdemokraterna

Den rikstäckande utomhuskampanjen som går upp på måndag ska belysa Socialdemokraternas tre viktigaste valfrågor – jobb, skola och välfärd.

– Vi vill byta valaffischer för att komma ut med ett helt nytt bildspråk. De nya affischerna ska signalera den energi som socialdemokraterna har att förändra och förbättra Sverige, säger Jan Larsson, valledare för Socialdemokraterna, till Resumé.

Vad är viktigast för er att få fram?

– Vi vill visa att vi är framtidsorienterade. Blickarna från personerna på affischerna ska möta och se den som går förbi. Vi vill få fram att vi brinner för att förbättra Sverige. Det ska synas i bilderna och i texten.

Hur stor betydelse tror ni att den här sista kampanjen kommer ha?

– Det är svårt att säga . Tillsammans ingår varje enskild del av våra olika reklamkampanjer i vad man kan kalla för ett kommunikationskretslopp. Vi hoppas kunna förmedla en modern framtidskänsla med de nya affischerna. Vi vill visa att vi menar allvar med våra vallöften.

Susanna Sköld

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.