Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Här är Samsungs nästa kampanj med Zlatan

Publicerad: 30 September 2019, 09:35

Med den nya kampanjen vill Samsung visa Zlatan på ett nytt sätt.

Samsung lanserar konceptet "Far from standard" – nästa steg i det fleråriga samarbetet med fotbollsstjärnan Zlatan Ibrahimović som startade 2018.


Ämnen i artikeln:

SamsungZlatan IbrahimovićReklam

Tenikjätten Samsung inledde sitt samarbete med Zlatan Ibrahimović 2018, som sedan dess har synts i flera av bolagets kampanjer. Nu lanserar Samsung det nya kommunikationskonceptet "Far from standard" med vilket de vill belysa de olika funktionerna som gör den nya modellen QLED 8K till en tv-upplevelse "utöver det vanliga". I den första kampanjen tar Samsung om igen hjälp av fotbollsstjärnan, den här gången med fokus på teknik och bildkvalité.

– Som tidigare håller vi inte tillbaka. "Far from standard" är ledord som väl beskriver det här samarbetet, något både jag och Samsung står för, säger Zlatan Ibrahimović i ett pressmeddelande.

LÄS MER: "Samsung, Visa och Bethard – experten om Zlatans varumärkesstrategi"

Enligt en nordisk konsumentundersökning Samsung genomfört vill människor se ett nytt porträtterande av Zlatan i media, vilket även går att applicera på kommunikationen från flertalet tv-varumärken. Den nya kampanjen vill därför visa såväl tv-teknik som Zlatan på ett nytt sätt.

– Fokus i den här kampanjen har legat på att ta fram ett uttryck som utmärker sig lika mycket som Zlatan och Samsung gör i kontrast till sina konkurrenter. "Far from standard" lyckas sätta fingret på precis det, säger Jenny Fisher-Toivo, marknadsdirektör för tv på Samsung, i pressmeddelandet.

Den nya kampanjen består huvudsakligen av ett antal filmer i typiska nordiska hemmiljöer, för att lyfta QLED-teknikens fördelar när det kommer till bildkvalitet i kombination med ljusa rum.

"Far from standard" är en 360-kampanj som kommer synas i tv, digitalt och hos återförsäljare under hösten. Kampanjen är framtagen i samarbete med Nord DDB.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.