Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag15.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Här är Scanias nya varumärkesidentitet

Publicerad: 16 September 2016, 12:59

Nyligen lanserades den svenska industrijätten Scanias nya generation lastbilar. Här är den nya varumärkesidentiteten.


Siktet är inställt på att bli världsledande inom hållbara transportlösningar. För det ändamålet har Scania tillsammans med design- och varumärkesbyrån Brand Union Stockholm arbetat fram en ny visuell identiet.

Ett exempel på en annons:

Även Scanias välkända symbol gripen har uppdaterats.

– Målet är att säkerställa omedelbar igenkänning i all media. Vi har utvecklat hela varumärket, från logotyp och symbol till alla former för branding och kommunikation, allt för att positionera Scania som en världsledande leverantör av hållbara transportlösningar, säger Dan Herlin, Client Director på Brand Union i ett pressmeddelande.

Arbetsgrupp/Brand Union Stockholm

Arbetsgrupp / Brand Union Stockholm

Executive Creative Director, Mattias Lindstedt

Creative Director, Henrik Billqvist

Strategy Director, Jonas Andersson

Design Director, Björn Studt

Senior Designers, Anna Yo och Rasmus Kellerman

Designer, Björn Norrlander och Nils Lilja

Client Director, Dan Herlin

Client Manager, Britt-Marie Möller

Björn Wallenberg

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.