Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 16 september 2016, 12:59
Nyligen lanserades den svenska industrijätten Scanias nya generation lastbilar. Här är den nya varumärkesidentiteten.
Siktet är inställt på att bli världsledande inom hållbara transportlösningar. För det ändamålet har Scania tillsammans med design- och varumärkesbyrån Brand Union Stockholm arbetat fram en ny visuell identiet.
Ett exempel på en annons:
Även Scanias välkända symbol gripen har uppdaterats.
– Målet är att säkerställa omedelbar igenkänning i all media. Vi har utvecklat hela varumärket, från logotyp och symbol till alla former för branding och kommunikation, allt för att positionera Scania som en världsledande leverantör av hållbara transportlösningar, säger Dan Herlin, Client Director på Brand Union i ett pressmeddelande.
Arbetsgrupp/Brand Union Stockholm
Arbetsgrupp / Brand Union Stockholm
Executive Creative Director, Mattias Lindstedt
Creative Director, Henrik Billqvist
Strategy Director, Jonas Andersson
Design Director, Björn Studt
Senior Designers, Anna Yo och Rasmus Kellerman
Designer, Björn Norrlander och Nils Lilja
Client Director, Dan Herlin
Client Manager, Britt-Marie Möller
Björn Wallenberg