Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag08.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Här är siffrorna: Så har reklamtröttheten ökat i takt med de digitala annonsinvesteringarna

Publicerad: 27 Februari 2020, 14:06

Åsikterna om vad som ligger bakom den ökade reklamtröttheten går isär inom reklambranschen.

Foto: Getty Images / Montage

Allt fler svenskar är negativt inställda till reklam, det visar siffror från både Novus och Kantar Sifo. Samtidigt pumpas allt mer pengar in i de digitala kanalerna. Resumé har tagit reda på hur de två kurvorna korrelerar.


Ämnen i artikeln:

BisnodeHanna RiberdahlReklamtrötthetSveriges AnnonsörerSpoonNovus

Svenskarna blir allt mer trötta på reklam. Enligt en undersökning som Novus genomfört på uppdrag av Sveriges Annonsörer handlar det till och med om rekordmånga som i dag är negativt

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.