Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag09.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Här är siffrorna: Så har reklamtröttheten ökat i takt med de digitala annonsinvesteringarna

Publicerad: 27 februari 2020, 14:06

Åsikterna om vad som ligger bakom den ökade reklamtröttheten går isär inom reklambranschen.

Foto: Getty Images / Montage

Allt fler svenskar är negativt inställda till reklam, det visar siffror från både Novus och Kantar Sifo. Samtidigt pumpas allt mer pengar in i de digitala kanalerna. Resumé har tagit reda på hur de två kurvorna korrelerar.


Ämnen i artikeln:

BisnodeHanna RiberdahlReklamtrötthetSveriges AnnonsörerSpoonNovus

Svenskarna blir allt mer trötta på reklam. Enligt en undersökning som Novus genomfört på uppdrag av Sveriges Annonsörer handlar det till och med om rekordmånga som i dag är negativt

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.