Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag27.02.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Här är Sony Ericssons nya annonsformat

Publicerad: 14 November 2011, 12:47

Så ser formatet ut.

Sony Ericsson och TV4 Expressen Mobilab AB lanserar ett nytt annonsformat integrerat i nya TrackID, en musiktjänst som sammankopplar konsument och annonsör via en smartphone.


Ämnen i artikeln:

Proctor & GambleSony EricssonMobilab

TrackID lanserades 2006 och finns i cirka 200 miljoner telefoner. Tjänsten har tidigare identifierat musik och artist som spelas. Nu kan tjänsten känna igen reklam via radio, TV och webb och därefter skicka kampanjkuponger, erbjudanden och nyheter som relaterar direkt till användarens smartphone.

– Vi har nu tagit utvecklingen ett steg längre och skapar ett helt nytt annonsformat, säger Markus Bladh, affärsutvecklare media på Sony Ericsson.

Med nya TrackID ska konsumenten själv kunna välja om de vill ha ytterligare information om erbjudanden i reklamen.

– Det är en unik möjlighet för varumärkesägare att skicka ut erbjudanden till engagerade konsumenter, säger Joachim Alvarez, CTO på Mobilab.

Den nya tjänsten kommer att finnas i Sverige inom kort via Android Market.

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.