Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 26 mars 2013, 08:09
Under måndagen lanserade Spotify den första integrerade marknadskampanjen i USA; "Spotify. For Music." Kampanjen kommer att gå på TV, digitalt och via sociala kanaler. Bakom kampanjen står Droga5.
Det har hunnit gå 18 månader sedan Spotify lanserades i USA. På den amerikanska marknaden har Spotify idag över en miljon betalande användare, och har sett en stark tillväxt. Spotify har 24 miljoner aktiva användare i 20 länder, varav 6 miljoner är betalande.
– Med denna kampanj vill vi kommunicera Spotify's passion för musik. Musik är mycket starkt kopplat till upplevelser, känslor och minnen - allt från ett ögonblick till de stora livshändelserna. Varje aspekt av vår kampanj skildrar en känslomässig upplevelse som ger betraktaren möjlighet att dra en parallell till sitt eget liv, säger Spotifys presschef Sofie Grant till Resumé.
Droga5 är byrån bakom kampanjen, som kommer att rulla under de kommande månaderna.