Reklam
Här är svenska finalisterna i One Show
Publicerad: 12 april 2019, 09:00
Mellan den 8 och 10 maj är det dags för One Show, en av världens mest prestigefyllda reklamtävlingar. Här är de svenska byråerna som har chans på de eftertraktade pennorna.
Mellan den 8 och 10 maj avgörs One Show i New York. Tävlingen har 21 kategorier plus underkategorier och är tillsammans med D&AD och Cannes Lions en av världens mest prestigefyllda tävlingar.
Bland de svenska byråer med flest vinstchanser finns Abby Priest, Åkestam Holst, Happy F&B och Prime Weber Shandwick. Noterbart är även att många av de svenska nomineringarna hittas i de designinriktade kategorierna.
Alla nominerade byråer kommer att prisas med antingen en penna eller ett hedersomnämnande.
Här är alla byråer med vinstchans:
Abby Priest:
Adobe – The Lost Typography of Bauhaus – Design/Typeface Design
Adobe – The Lost Typography of Bauhaus – Intellectual Property/Digital Product
Adobe – The Lost Typography of Bauhaus – Interactive & Online/Craft – Art Direction
Acne:
IKEA – Me We – Film/Online Films & Video – Long Form – Single
Åkestam Holst:
Reportrar utan gränser – Billboards Beyond Borders – Direct Marketing/Craft – Use of Digital Technology
Reportrar utan gränser – Billboards Beyond Borders – Direct Marketing/Digital & Online – Banners & Pop-ups
Reportrar utan gränser – Billboards Beyond Borders – Direct Marketing/Innovation in Direct Marketing
Reportrar utan gränser – Billboards Beyond Borders – Direct Marketing/Non-traditional & Guerilla Marketing
Reportrar utan gränser – Billboards Beyond Borders – Interactive & Online/Online Advertising – Native Ads
Bedow:
Nunchi – L'Heptaméron des Gourmets - The World's Most Exclusive Cook Book – Design/Craft – Printing & Paper Craft
Bold:
SCA – The Force of the Forest – Design/Craft – Animation
FABLEfx:
ITV – Polar Bear & Squirrel – Moving Image Craft/Editing – Single
Happy F&B:
The Torsen and Wanja Söderberg Prize/Röhsska muséet – Strings Attached – Design/Editorial – Books
Brunngård Group AB – Shoe Shame – Design/Packaging - Mass-Market
GöteborgsOperan – Costume Change at the Opera – Design/Branding – Logo
Ingo:
Burger King – Craft a Western Whopper – Interactive & Online Gaming/Branded Games
Burger King – Craft a Western Whopper – Mobile Gaming
King:
Clas Ohlson – God Stressfri jul – Film/Online Films & Video – Long Form – Single
Le Bureau
Arbetsförmedlingen – Gör plats! – Health, Wellness & Parma Film/Health & Wellness
Neumeister:
Gotlands Bryggeri – Gotlands Bryggeri – Design Packaging/Mass-market
Nord DDB:
Daidalos – Wanderlust – Radio & Audio Experiantial Radio & Audio
Elgiganten – Att ge mer – Moving Image Craft Cinematography/Single
Perfect Fools:
Oddset Svenska Spel – The Janne Walk – Branded Entertainment User-Generated Content
Planeta Design:
SIMPLo – SIMPLo - One Sip is All it Takes – Design Packaging/Mass-market
Prime Weber Shandwick:
Clear Channel – The Out of Home Project – Creative Use of Data/Real-Time
Clear Channel – The Out of Home Project – Creative Use of Data/Targeting
Clear Channel – The Out of Home Project – Direct Marketing Out of Home/Billboards & transit
Clear Channel – The Out of Home Project – Print & Outdoot/Innovation in Print & Outdoor