Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Här är svenskarna som talar i Cannes

Publicerad: 11 juni 2014, 12:52

Ted Persson på Great Works, Volvo Trucks Annika Viberud, Hyper Islands Mikael Ahlstrand och Forsman & Bodenfors Björn Engström

Inför årets Cannes Lions har tre reklamföretag blivit inbjudna för att prata om sin verksamhet; Forsman & Bodenfors, Hyper Island och Great Works. Dessutom kommer Volvo Trucks chef för varumärke och marknadskommunikation Annika Viberud att prata om strategins betydelse.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2014Cannes LionsCannes

Årets reklamfestival i Cannes rymmer en bred och spektakulär lista av talarnamn med allt från U2:s frontfigur Bono, kultskådisen David Hasselhoff,  fotbollslegendaren Marcel Desailly och skådespelaren Ralph Fiennes till välkända makthavare inom kommunikationsbranschen som Richard Edelman, R/GA:s Bod Greenberg och David Droga.

Fyra hålltider på talarlistan har visst svenskintresse.   Redan nu på söndag 11.30 talar Hyper Islands styrelsemedlem Mikael Ahlström om de företag han har bedrivit under den digitala revolutionen och om skolans samarbete med näringslivet.  

På måndag 16 juni klockan elva på morgonen berättar Great Works creative director och grundare Ted Persson om att förverkliga idéer. Han kommer även att berätta om North Alliance, nätverket som Great Works är en del av, och hur de investerar startups. Under talet kommer publiken själva att få komma på idéer och pitcha dem inför Ted Persson som ger feedback live.

På onsdag 18 juni 16.15 berättar Volvo Trucks chef för varumärke och marknadskommunikation Annika Viberud med 25 år på företaget om sin tro på strategi. Hon talar också om hur den  omtalade livetestserien som kommunikationskoncept har tydlig koppling till försäljningen.

Samma dag klockan 16.30 talar Björn Engström, med 25 år som kreatör på Forsman & Bodenfors om framgångssagan för byrån och sitt engagemang för de hemlösa i Göteborg. Forsman & Bodenfors vars "Epic Split" för Volvo Trucks internationellt har blivit tippad som vinnare under Cannes Lions.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.