Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 6 mars 2014, 08:16
Forsman & Bodenfors, DDB och TBWA är de byråer som prisades mest i Sverige förra året. Det framgår av Resumés Byråvalsguide.
Ämnen i artikeln:
ReklambyråerTrots att Forsman & Bodenfors världskända "Epic Split" med Jean-Claude Van Damme inte han tävla under 2013, så tog byrån förstaplatsen bland Sveriges mest prisade byråer.
TBWA lanserade Shout Out Louds låt Blue Ice med ett kit där tio utvalda personer i världen själva fick göra skivan av is i en av flera hyllade kampanjer som gav byrån plats på top tre för första gången på många år.
Annorlunda kampanjer med hög kreativ nivå har gett DDB så många priser att de blev den näst mest prisade i landet.
Nytt för i år är att du kan ta del av Byråvalsguiden digitalt.
Krister Berntsson
Ämnen i artikeln:
Reklambyråer