Reklam
Här är Tele2s nya julkampanj – julkören sjunger om erbjudandena
Publicerad: 20 november 2017, 12:22
Tele2:s julkampanj utspelar sig på "Tele2 School of Power". I jul går annonsören under parollen Power 2 Enjoy Christmas.
I våras lanserade Tele2 sitt koncept "The School of Power" efter operatörens byte från King. I julkampanjen tar Åkestam Holst konceptet vidare genom en utbudsfilm med skruv.
Julkampanjen inleder med erbjudandena, under hela filmens gång sjunger en julkör om erbjudandena som också förs in i dialogen mellan körmedlemmarna i filmens slutskede.
– Man skulle kunna säga att filmerna bara handlar om olika erbjudanden, utan att för den sakens skull kännas som "vanliga" utbudsfilmer. Vi gör det omöjligt att missa alla bra julklappar man kan köpa hos Tele2, och integrerar dem samtidigt på ett smart sätt i skolans julspel, säger Hugo Wallmo, art director på Åkestam Holst i en kommentar.
– Nu under julperioden går många i julklappstankar och då vill vi passa på att göra en tydlig julkampanj. Vi är entusiaster av uppkoppling och vill göra det möjligt för fler att uppleva julen fullt ut. Vi tycker att fler människor bör få möjlighet att ta del av en mer uppkopplad jul, och därför erbjuder vi möjligheten att ge bort en gåva som julklapp eller helt enkelt unna sig en julklapp själv, säger Åse Holmberg, kommunikations och marknadsdirektör Tele2 Sverige i ett pressmeddelande.
Kund: Tele2 Byrå: Åkestam Holst Produktionsbolag: Giants & Toys