Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Här är uppföljaren på Tipp-ex succéreklam

Publicerad: 13 april 2012, 07:54

Buzzman och Tipp-Ex är tillbaka med sin succéreklam kring The Hunter and the Bear från 2010. Denna gång har björnen födelsedagskalas då något minst sagt oväntat inträffar.


It´s the end of the world. We gonna DIEEE.  Så avslutas den första delen av uppföljaren på franska  byrån Buzzman och Tipp-ex succéreklam från 2010 med The Hunter and the  Bear.

Allt börjar med att jägaren och björnen har en  födelsdagsfest för björnen. Då plötsligt dyker det upp en stor meteorit  på himlen som skulle kunna slå ut hela jorden.

Sedan är det bara att välja om  man vill fortsätta partyt eller sluta festa. Skillnaden är dock att Tipp-ex inte finns tillgängligt utanför filmen, utan björnen kommer med det. Men  precis som förra gången spelar det ingen roll vilket slut man väljer på filmen, utan jägaren suddar denna gång u ut året och sedan får man skriva in ett nytt år.

Skriver  man exempelvis in 2013 dyker det upp UFO:n i stället. Skriver man in år tidigare än 2012 dyker det upp andra scenarion som inte har med UFO:s att göra. Enligt Adage  finns det hela 46 möjliga scenarion.

I den första kampanjen, som alltså skedde år 2010, blev  jägaren vettskrämd då en björn dyker upp utanför hans tält. Då kan man välja mellan att skjuta björnen eller att inte skjuta den och  oavsett valet suddar jägaren ut ordet shoot.

Sedan kunde man  exempelvis skriva in ordet kiss och då spelades det upp en film där  jägaren och björnen gör just detta – även om jägaren sprutar lite medel  för att få bort björnens dåliga andedräkt.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.