lördag1 april

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Här är uppföljaren till Always världssuccé Like a girl

Publicerad: 18 augusti 2017, 08:04

Procter & Gamble-varumärket Always släpper en ny kampanj som följer upp Like a girl. Den här gången adresseras tjejers skräck för misslyckande.

Ämnen i artikeln:

ReklambyråerProcter & GambleLeo BurnettAlways

Yasmine Winberg

yasmine.winberg@resume.se


När vi tränar inför en pjäs, ett prov eller en fotbollsmatch finns det alltid en gnagande känsla för att misslyckas när det sedan verkligen gäller. Det menar Always, som adresserar problemet i en ny kampanj.

– Vi misslyckas ofta och kommer att misslyckas även framöver – det är en bra sak. Misslyckanden är inte något som drar oss tillbaka, snarare är det bränsle för att vi ska fortsätta växa och göra framsteg – både personligen och för samhället. Så jag hoppas att vi fortsätter misslyckas, för det verkliga misslyckandet ligger i att inte ens försöka, säger en tjej i filmen.

Like a girl är skapad av reklambyrån Leo Burnett och har vunnit otaligt antal reklampriser världen över sedan den lanserades 2014.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev