Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Här är uppföljaren till Always världssuccé Like a girl

Publicerad: 18 Augusti 2017, 08:04

Procter & Gamble-varumärket Always släpper en ny kampanj som följer upp Like a girl. Den här gången adresseras tjejers skräck för misslyckande.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerProcter & GambleLeo BurnettAlways

När vi tränar inför en pjäs, ett prov eller en fotbollsmatch finns det alltid en gnagande känsla för att misslyckas när det sedan verkligen gäller. Det menar Always, som adresserar problemet i en ny kampanj.

– Vi misslyckas ofta och kommer att misslyckas även framöver – det är en bra sak. Misslyckanden är inte något som drar oss tillbaka, snarare är det bränsle för att vi ska fortsätta växa och göra framsteg – både personligen och för samhället. Så jag hoppas att vi fortsätter misslyckas, för det verkliga misslyckandet ligger i att inte ens försöka, säger en tjej i filmen.

Like a girl är skapad av reklambyrån Leo Burnett och har vunnit otaligt antal reklampriser världen över sedan den lanserades 2014.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.