Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 21 juni 2019, 15:39
The New York Times och Droga 5 blir världsmästare på reklamfilm. Det står klart när juryn i Cannes Lions, eller reklam-VM om man så vill, har sagt sitt. Resumé har listat Grand prix- och guldvinnarna: 12 filmer som är bäst i världen.
Droga 5, The New York Times, Rigor (GP+guld)
Droga 5, The New York Times, Perceverance (GP+guld)
Droga 5, The New York Times, Resolve (GP+guld)
Droga 5, The New York Times, Courage (GP + guld)
Droga 5, The New York Times, Fearlessness (GP+guld)
TBWA, Apple, Behind the mac – make something wonderful (guld)
Adam&EveDDB, John Lewis, The boy and the piano (guld)
Weiden+Kennedy, Old Spice, The endless ad (guld)
AMVBBDO, Libresse, Viva la vulva (guld)
Apple, Apple, Apple at work: the underdogs (guld)
Weiden+Kennedy, Nike, Nike dream crazy (guld)
McCann, March for our lives, Generation Lockdown (guld)
Le Bureau hade två nomineringar i film för kunden Arbetsförmedlingen. De belönas dock inte med lejon. Sverige går därmed lottlöst ur kategorin.