Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag28.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Här är världens bästa reklamfilmer - F&B vinner guld

Publicerad: 25 Juni 2016, 17:59

4-åriga Sophie kör lastbil. Nu vinner filmen guldlejon.

Sverige belönas med tre lejon i Film-kategorin. Ett guld och två brons.


Ämnen i artikeln:

Volvo TrucksCannes Lions 2016Forsman & Bodenfors

Det är för Volvo Trucks-filmen "Look Who's Driving" som Forsman & Bodenfors vinner guld. I filmen får fyraåriga Sophie köra med en Volvo-lastbil genom fjärrstyrning.

Även DDB Stockholms Klarna-filmer "Smooth", som har väckt uppmärksamhet för sitt speciella manér, föll juryn i smaken. "The Cheese", "The Fish" och "The Swim" fick varsin nominering, varav de två sistnämnda vinner varsitt brons.

Totalt hade Sverige sex nomineringar i Film. När vinnarlistan offentliggjordes stod det klart att F&B:s HM-kampanj "Close The Loop" och TBWA:s Canal Digital-filmer "The Stakeout" och "The Boyscout" inte belönades.

Grand Prix går till Adam&Eve DDB London för Harvey Nichols-filmen "Shoplifters".

Nedan kan du se Grand Prix-vinanren och "Look Who's Driving".

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.