Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Här är Volts första kampanj för Mekonomen

Publicerad: 22 Oktober 2018, 09:57

Med kommunikationskonceptet "lite snack, mycket verkstad" ska Mekonomen skifta fokus från bildelar och tillbehör till verkstadstjänster.


Ämnen i artikeln:

VoltReklam

I våras övergav Mekonomen att producera all reklam som in-housebyrå och valde Volt som huvudbyrå. Med Volt lanseras nu ett nytt kommunikationskoncept genom ett antal reklamfilmer, där man får följa ett filmteam som försöker spela in reklamfilmer inne i Mekonomens verkstäder.

– Vi riktar nu fokus mot våra verkstäder och våra duktiga mekaniker som blir Mekonomens ansikten utåt, vilket känns helt rätt. Det är ju de som dagligen utgör vår kärnverksamhet och möjliggör vår starka position på marknaden, säger Per Netzell, sortiment- och marknadschef på Mekonomen Sverige, i ett pressmeddelande.

De nya filmerna kommer lanseras under veckan, och det nya konceptet kommer även innebära reklam online och i radio. Filmerna är regisserade av Tom Malmros från BR•F, medan radioreklamen är utformad av produktionsbolaget Flickorna Larsson.

– Vi upptäckte väldigt tidigt i vårt samarbete att Mekonomen som företag är proffsiga, modiga, handlingskraftiga och engagerade. Det verkar sitta i deras DNA. Vi satte helt enkelt bara ord på det genom 'lite snack, mycket verkstad' och lät det genomsyra allt. Det är lika mycket en kundfördel som en intern stolthet, och vi ser fram emot att fortsätta jobba med det över tid, kommenterar Sandra Burman, copywriter på Volt.


Ämnen i artikeln:

VoltReklam

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.