Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag26.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Här blir Avicii Volvos nya kampanjansikte

Publicerad: 4 Maj 2015, 08:40

Volvo har anlitat den svenske housestjärnan Tim "Avicii" Bergling för den globala lanseringskampanjen av Volvo XC90. I kampanjen, som har premiär på fredag, gör han en ny version av Nina Simones låt "Feeling good"


Ämnen i artikeln:

VolvoVolvo CarsAviciiForsman & Bodenfors

I Forsman & Bodenfors uppmärksammade reklamkampanjer för Volvo Cars har Zlatan Ibrahimović citerat nationalsången, Robyn kört runt i Los Angeles och Oskar Linnros och Amanda Bergman gjort en omarbetad version av "Vintersaga". Nästa namn att anlita är den svenske stjärn-dj:n och producenten Tim Bergling, känd under artistnamnet Avicii.

I ett pressmeddelande i torsdags beskriver Volvo den globala lanseringskampanjen för prestigemodellen XC90 – som "den mest spännande produktlanseringen i företagets historia", enligt globala marknadschefen Alain Visser.

Forsman & Bodenfors kampanj har premiär på fredag den 8 maj och bär budskapet "A new beginning". Kampanjen ska visa en nystart för Volvos varumärke.

– Volvo Cars varumärke är på väg uppåt, precis som Avicii, vars publik bara blir större och större. Vi tyckte att bästa sättet att fira vårt svenska arv och vår passion för livet var att tillsammans producera något speciellt som återspeglar vilka vi är och vad som är viktigt för oss, säger Alain Visser i ett pressmeddelande.

I samband med kampanjen har Avicii  producerat en nyversion av Nina Simones låt "Feeling Good". Musikvideon har spelats in i Sverige, bland annat i Stockholm och på Österlen.

– Jag har varit ett stort fan av Nina Simone, Etta James och den typen av musik väldigt länge. Så när jag fick reda på att det var den här låten som Volvo Cars ville använda i musikvideon blev jag väldigt entusiastisk och glad över att få jobba med den. Jag ville skapa något nytt men ändå hålla mig nära originalet, säger Tim "Avicii" Bergling i en kommentar.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.