Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Här drar skyddsängeln ut logotypen ur näsan

Publicerad: 21 januari 2015, 10:36

Skärmdump från Trygg Hansas Youtubefilm

Trygg-Hansa tar sitt kommunikationskoncept Skyddsängeln vidare med nya tjänsten Hämtservice som lanseras i dag. I Youtube-filmen drar reklamkaraktären Trygg-Hansas logotyp ur näsan. Bakom kampanjen står Lowe Brindfors.


Ämnen i artikeln:

Lowe BrindforsTrygg-Hansa

För att göra det enklare för kunder som drabbas av bilskador lanserar Trygg-Hansa nu Hämtservice som ett tillägg i deras bilförsäkring. I samband med uppdateringen lanserar Trygg-Hansa en omfattande kampanj som består av tv-reklam, utomhusreklam, en Youtubefilm samt pr-aktiviteter.

– En viktig ambition för oss på Trygg-Hansa är att finnas vid våra kunders sida för att hjälpa och avlasta dem. Genom att fråga våra kunder och sätta oss in i deras vardag och de utmaningar som kan finnas i deras liv, kan vi utveckla service som kan stötta dem, säger Annica Bergman, marknadschef på Trygg-Hansa i ett pressmeddelande.

Reklamkampanjen är framtagen av Lowe Brindfors och tv-reklamen av Traktor. Bakom den digitala produktioner ligger Five Star Day. Trygg-Hansa arbetar med kommunikationskonceptet "Skyddsängeln" där de vill visa att de alltid finns där för att hjälpa sina kunder - "i vått och torrt".

Detta tar sig uttryck i en reklamvärld som består av Trygg-Hansas skyddsänglar som är ute och hjälper kunderna. I de nya filmerna är skyddsängeln ute på uppdraget att lämna en kunds bil på verkstaden. I Youtube-filmen drar hon ut Trygg-Hansas logotyp ur näsan.


Arbetsgrupp
Byrå: Lowe Brindfors
Projektledare: Nicolas Hasselström
Planner: Annika Rehn
Art director: Kalle dos Santos
Copywriter: Martin Bartholf
Produktionsledare: Cecilia von Uexkull
Byråproducent: Mats Sandin/Colony
Regissör: TRAKTOR
Produktionsbolag: The Producers
Producent: Anders Gernandt

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Lowe BrindforsTrygg-Hansa

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.