Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Här går pojken lös på bilen

Publicerad: 19 maj 2011, 09:17

I reklamfilmen för Smålands motorcentrum går en pojke lös på familjens bil med en golfklubba och tänder sedan eld på fordonet.
– Vi vill nå en yngre målgrupp och våra unga anställda tycker att den här filmen är häftig och cool, säger Ted Linde, marknadsansvarig på Smålands Motorcentrum.


Bilåterförsäljaren Smålands Motorcentrum vill testa nytt efter att ha kört fast i trraditionell marknadsföring i lokaltidningen ocjh lokal-tv som mest når äldre.

Nu vill företaget nå yngre och tar då ut sväntarna rejält. Resume.se kan avslöja filmen som är tänkt att inom kort läggas ut på Youtube.

I filmen, producerad av Artos Film, är sonen i familjen arg över att föräldrarna inte köpt en säkrare bil – pojken går lös på deras bil genom att hälla ut målarfärg invändigt, slå sönder karossen och rutorna med en giolfklubba.

Sedan tar han fram en bensindunk och tänder eld på bilden som exploderar framför näsan på föräldrarna.

Vad vill ni säga med filmen?

– Det finns egentligen flera budskap. Ett är säkerheten. Barnen i samhället är de som ska ta över efter oss vuxna, och de ska färdas säkert. Pojken säger ju till sina föräldrar hur de kan vara så dumma att de utsätter honom för risker genom att ha en gammal och osäker bil.

Men det hör att han vandaliserar och bränner upp bilen?
– Man kan vända och vrida på det, men på tv visar de ju exempelvis döda människor hela tiden. Jag tror inte att det här uppfattas så hemskt.

– Våra yngre anställda tycker att filmen är häftig och cool. Vi vill sticka ut och nå de yngre. Men det här ska stämmas av först och godkännas av ledningen innan vi lägger ut den.

Du är inte rädd att ni uppmanar till vandalisering?
– Nej, absolut inte, och vi visar ju inte vilket bilmärke han slår sönder heller. Det här är lite som kortfilmen med bebisen på charter, det är ingen som tror att bebisen var full, det var inte det som var tanken. Tanken var ju att visa hur vi beter oss på semestern utomlands.

Magnus Helander

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.